niedziela, 2 lutego 2014

Brownie z burakiem.

Ciasto marchewkowe znam , i bardzo lubię .. babkę z dynią również 

A dziś po raz pierwszy do swojego wypieku użyłam czerwonego buraka 
I powiem Wam ,że jako składnik deseru spisał się znakomicie.

Moje ciasto czekoladowe z jego udziałem przypomina brownie .
Jest mocno aromatyczne , mocno czekoladowe , mocno wilgotne i dość zbite .
 Smak buraków jest lekko wyczuwalny , ale nie dominujący.


Składniki :

dwie tabliczki gorzkiej czekolady
3 jajka
1 szklanka cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
50 g zmielonych orzechów (włoskie ,laskowe lub migdały )
2 łyżki miodu
1/3 szklanki oleju
25 dkg utartych na drobnej tarce i odciśniętych buraków ( u mnie jeden duży)
3 łyżki kakao
pół szklanki kawy espresso

Wykonanie :
Czekoladę rozpuścić z miodem , połączyć z kawą i kakao.
Jajka ubić z cukrem, dodać suche składniki , olej i masę czekoladową .
Wymieszać , masa jest dość rzadka .

Piec w 170'C ok 80 min .

wystudzić i polać obficie polewą czekoladową :

1 tabliczka gorzkiej czekolady 
1 czubata łyżka kakao
2 łyżki masła.

Wszystko rozpuścić , doprowadzić do wrzenia , po przestudzeniu polać ciasto .

Smacznego :)

inspiracja : blog









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis