wtorek, 25 lutego 2014

Churros

Churros to hiszpańskie "pączki" 
z ciasta parzonego , smażone na głębokim oleju.
Tam najczęściej są zjadane w noworoczny dzień , ale u nas pojawiają się w okresie tłustego czwartku.

A ,ze ten już za 2 dni to i u mnie dziś zagościły.

Miałam je serwować z sosem czekoladowym , ale  tak szybko znikały ,że sosu juz nie było do czego robić ;)



Składniki :

1 szklanka wody
80 g masła
1 łyżeczka cukru
szczypta soli
1 szklanka mąki
3 duże lub 4 mniejsze jajka

Wykonanie :

Wodę zagotować z masłem , cukrem i solą.
Lekko wystudzić , wbijać po jednym jajku i utrzeć na jednolitą masę .

Przy pomocy rękawa cukierniczego ( lub szprycy) wyciskać na rozgrzany olej  paski .
Tradycyjnie są one o przekroju gwiazdy.
U mnie z przyczyn technicznych okrągłe :)
Smażyć do zrumienia,

Smacznego :)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis