niedziela, 16 lutego 2014

Mistrzowski sernik pomarańczowy .

Wczoraj była niezwykła sobota dla wszystkich kibiców sportów zimowych :)
ZŁOTA SOBOTA !!!



Dwa takie cudne krążki wywalczyli Polacy 
- Zbigniew Bródka i Kamil Stoch

Ależ to były emocje...

A dokładnie pomiędzy jednym złotem a drugim powstał u mnie sernik w kolorze i smaku pomarańczowym .
(troszkę się w to złoto wpasowałam ;) )



Składniki :

Spód :
200 g herbatników 
100 g masła
80 g czekolady gorzkiej
1 łyżeczka kakao

Masa serowa :
1kg sera na sernik (u mnie taki w wiadereczku )
250 ml gęstego naturalnego jogurtu greckiego
4 jajka
1 szklanka cukru
1 budyń śmietankowy (dopiero po fakcie pomyślałam ,ze fajnie by pasował pomarańczowy , wzmocnił by jeszcze ten smak )
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
2 pomarańcze

Wierzch :
1 szklanka kwaśniej gęstej śmietany
3 czubate łyżki dżemu pomarańczowego.

Wykonanie :

Herbatniki skruszyć .
Masło z czekolada i kakao rozpuścić
Połączyć z  ciastkami.

Wysypać na dno formy , delikatnie docisnąć.

U mnie tortownica i średnicy 28 cm.

Z pomarańczy zetrzeć na grubej tarce skórkę  , uważając aby jak najmniej było białej spodniej warstwy,
Z 1,5 pomarańczy wycisnąć sok.



Jajka wymieszać z cukrem , ale nie ubijać .
Dodać pozostałe składniki i połączyć bez długiego ucierania.
Im mniej napowietrzona masa tym ciasto mniej opadnie po upieczeniu.

Masę wylać na przygotowany spód.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170'C
Piec ok 60 -70 min .

Po tym czasie wysunąć delikatnie sernik i polać po wierzchu śmietaną zmieszaną z dżemem pomarańczowym 
Wstawić znów do piekarnika na ok 10 min w temperaturze 130'C

Po tym czasie wyłączyć piekarnik , otworzyć drzwiczki ale sernik nadal tam pozostawić.

Gdy przestygnie schładzać jeszcze przez kilka godzin w lodówce.

Smacznego :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis