piątek, 27 marca 2015

Likier kokosowy

Trunki domowej roboty są najlepsze .
Najprzeróżniejsze nalewki owocowe czy też przepyszne likiery smakują wybornie.



Domowe malibu robiłam już wielokrotnie , ale gdy natknęłam się na ten przepis  (niestety nie zapisałam źródła )    też musiałam go przetestować .
Likier robi się szybko i łatwo.
I równie szybko znika :)


Składniki :

3 szklanki mleka 
1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
200 g wiórków kokosowych
2 op cukru waniliowego
3/4 szklanki spirytusu
(jeśli wolimy słabsze trunki , jedną ćwierć szklanki spirytusu możemy zastąpić wódką )

Wykonanie :

Do garnka wlewamy mleko , dodajemy cukry waniliowe i wiórki . Całość gotujemy od momentu zagotowania się mleka ok 1 min ,żeby wiórki oddały jak najwięcej smaku.
Po lekkim przestudzeniu przecedzamy przez gęste sito dość solidnie odciskając.
( możemy tez odcisnąć przez gazę )
Do odciśniętego mleka kokosowego miksując je  dolewamy mleko skondensowane i alkohol .
Przechowujemy w lodówce .

Smacznego :)




3 komentarze:

  1. Całość gotujemy tylko około 1 minuty ? Uwielbiam wszystko co kokosowe :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak , od moment zagotowania wystarczy gotować minutkę , wiórki jeszcze w czasie stygnięcia będą oddawać swój smak . :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziekuję :) ! Dotąd robiłam jedynie likier kawowy. Teraz chcę wypróbować inne smaki :). A, że ich sporo, to będzie co smakować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis