piątek, 25 września 2015

Drożdżowo - cynamonowy zawijaniec ze śliwkami.

Hmmmm i co ja mam napisać o tym cieście  ???
Mniamuśne  :) 

Zestawienie ciasta drożdżowego z cynamonem  już posmakowałam wcześniej  ( klik )  lub ( klik )
Drożdżowe ze śliwkami to znane , popularne i pyszne  ciasto ( klik )

Dlatego dziś te dwa w jednym  , Nie mogło nie smakować  :)
 


Składniki :

1 szklanka mleka
4 dkg świeżych drożdży
2 łyżki cukru
3 szklanki maki (pół kg ) + odrobina do podsypania ciasta
 2 jajka 
1/4 szklanki oleju
szczypta soli


Dodatkowo:
4 łyzeczki cynamonu
1 szklanka cukru
1,4 koski masła (50g)
70 dkg śliwek  

Wykonanie :

Drożdże rozetrzeć z cukrem , zalać lekko podgrzanym mlekiem.
Odstawic na ok 15 minut do wyrośnięcia.
po tym czasie dodac wszystkie pozostałe składniki ciasta i wyrobić je hakami miksera na gładkie ciasto.
Odstawic ciasto do czasu, aż podwoi swoja objętość.

W tym czasie wypestkować śliwki i jeśli sa duże pokroić na ćwiartki , mniejsze zostawić w połówkach 
Cukier wymieszać z cynamonem i wysypać na płaski talerz.
Masło roztopić.

Wyrośnięte ciasto wyłożyć na blat  ,podzielić na 4 części i podsypując mąką  uformować z każdej z nich wałek o średnicy mniej więcej 3 cm . 


Każdy z nich posmarować dokładnie masłem i obtoczyć w cukrze z cynamonem.
Na blaszce (ja wykorzystałam formę do pizzy o średnicy 32 cm) wyłożonej papierem do pieczenia zaczynamy zwijać ślimaka . Zwijamy dość luźno , wtykając w powstałe szpary nasze śliwki.


Tak postępujemy kolejno ze wszystkimi wałkami. Po wierzchu posypujemy jeszcze ciasto 
pozostałym cynamonem.


Pieczemy w 180'C  przez ok 45 min.
Ciasto wydaje sie byc przypalone ale to zasługa cynamonu .

Smacznego :)



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis