poniedziałek, 21 września 2015

Korzenne ciasto z jabłkami

 Nie ma chyba prostszych ciast niż takie jak to  . 
Wymieszać , wyłożyć do blaszki , upiec i jeść :)
Najlepszy sposób na błyskawiczny deser.



A jakie zapachy w domu w czasie pieczenia  mmmmm 
Korzenne przyprawy robią swoje.
Ciasto trochę piernikowe w smaku , wilgotne z delikatnym kwaśnym akcentem jabłek.


Składniki :

2 szklanki maki (340g)
1 szklanka cukru (220g)
5 jajek
1 szklanka oleju
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki cynamonu
1 opakowanie przyprawy korzennej 
(ja użyłam takiej )


Ok 60 dkg jabłek

Wykonanie :

Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę , dodać olej i przesiać wszystkie pozostałe składniki. 
Wymieszać .
Jabłka obrać , pokroić w dość dużą kostkę (ok2x2)
Dodać do masy i połączyć całość , żeby ciasto okleiło wszystkie jabłka.
Wyłożyć ciasto do formy wysmarowanej masłem i wysypanej bułka tartą . Użyłam dwóch foremek o wymiarach 10x25.  Piec ok 1 godziny w 180'C (do tzw suchego patyczka)

Smacznego :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis