niedziela, 12 czerwca 2016

Biało-czerwone - ciasto kibica

Już za kilka godzin polscy piłkarze wybiegną na murawę w pierwszym swoim meczu na Euro 2016.
Stadion i wiele polskich mieszkań przybierze barwy Biało -Czerwone .

Nie inaczej tez będzie u mnie w domu . Kilku zagorzałych kibiców będzie z całych sił zaciskać kciuki za naszych piłkarzy.
POLSKA !!!!  BIAŁO - CZERWONI !!!!!



A ,żeby umilić sobie ten czas oczekiwania i już wczuć się w piłkarską atmosferę postanowiłam upiec ciasto w kolorze naszych Barw Narodowych .

Ciasto inspirowane popularnym tortem Red Velvet .
Mocno czerwone przekładane białym kremem , najczęściej na badzie kremowego serka .

Ja upiekłam jeden blat ciasta , górę zrobiłam z masy śmietanowej a miedzy te 2 warstwy wylałam cieniutką warstwę musu truskawkowego , którego praktycznie nie widać , ale daje ciastu odrobinę wilgoci i owocowego orzeźwiającego smaku.

Na samo ciasto inspiracja z tego bloga  
reszta to już moja inwencja.

Składniki 
26 x 45

Ciasto  
2,5 szklanki mąki (420g)
1 i 1/4 szklanki cukru (280g)
1 łyżka kakao
szczypta soli
2 jajka (L)
1,1/2 szklanki oleju
1 szklanka jogurtu naturalnego typu greckiego (lub maślanka)
czerwony barwnik ( ja użyłam barwnika w proszku , który przed dodaniem rozpuściłam w łyżeczce wody)
1 łyżka octu winnego
1 łyżeczka sody oczyszczonej

Mus truskawkowy:
1/3 szklanki wrzącej wody
galaretka truskawkowa
1 szklanka zblendowanych truskawek

Masa śmietanowa :
700 ml śmietany 30%
1 opakowanie (250g) serka mascarpone.
2 łyżki cukru pudru

Wykonanie :

Do miski wsypać mąkę , cukier , sól i kakao.
W drugim naczyniu roztrzepać widelcem jajka  , dolać do nich  olej , jogurt  i barwnik.Wymieszać  . Przelać mokre składniki do suchych i mieszać widelcem aż składniki się połączą.
Ocet wymieszać z sodą i natychmiast wymieszać z ciastem.
Wylać ciasto na blaszkę wyłożona papierem do pieczenia i piec ok 40 min w 180'C
Wystudzić.

Galaretkę rozpuścić we wrzątku , połączyć z truskawkami , odstawić do czasu aż całość zacznie lekko tężeć.

Śmietanę ubić na sztywno z cukrem pudrem , pod koniec ubijania dodać serek i połączyć na jednolitą masę.

Z wystudzonego ciasta odciąć cieniutką warstwę wierzchnią, (tylko ten twardszy , spieczony wierzch ) Pokruszyć go.
Pozostałe ciasto włożyć znów do formy i wylać na nie mus truskawkowy. Wstawic na ok pół godziny do lodówki aby stężął.
Po tym czasie wyjąć ciasto z lodówki i pokryć masą śmietanową.

Ciasto można tera podzielić na prostokątne porcje i na każdej z nich utworzyć  biało czerwoną flagę , posypują połowę każdego kawałka okruchami czerwonego ciasta .

Smacznego :

Do Boju POLSKO !!!!!!!!!!!!!!!!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis