piątek, 11 marca 2016

Kruche babeczki z budyniem

Proste , pyszne , ładnie się prezentujące babeczki .
Troszkę chyba już zapomniane , kiedyś bardzo popularne.



Bardzo kruche ciasto  napakowane budyniem nie może nie smakować  ... 
Musze przyznać ,ze poszłam troszkę na łatwiznę i użyłam gotowego budyniu , ale oczywiście możecie pokusić się o przygotowanie takiego domowego z żółtek i mąki.

Z podanej porcji wyszło mi 38 babeczek.

Składniki :

Opakowanie budyniu waniliowego - takiego na 3/4 litra mleka.
3 szklanki mleka

Ciasto:
4 szklanki mąki pszennej
1 kostka masła
1 szklanka cukru
2 łyżeczka proszku do pieczenia
6 żółtka
2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
 
Cukier puder do posypania babeczek .
Roztopione masło do wysmarowania foremek.
 
Wykonanie :
 
Budyń ugotować wg przepisu na opakowaniu .
Wystudzić.

Mąkę posiekać na stolnicy z zimnym masłem.
Dodać pozostałe składniki i zlepić ciasto w kulę .
Schłodzić kilkanaście minut w lodówce .
Ciasto rozwałkować na placek o grubości ok pół centymetra. Wykroić kółka i wylepić nimi posmarowane masłem foremki.
Do każdej babeczki nałożyć łyżeczkę zimnego budyniu i przykryć każdą z nich kolejnym kółkiem ciasta. Docisnąć przy brzegach , żeby ciasta się skleiły . Nakłuć u góry widelcem w kilku miejscach .
 

 
 
  Tak przygotowane babeczki wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180'C. Piec ok 20 min do lekkiego zrumienienia.
Po lekkim przestudzeniu babeczki wyjąć z foremek , odwrócić spodem do góry , obsypać cukrem pudrem.

Smacznego :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis