czwartek, 14 stycznia 2016

Pieczone pączki z jabłkami

Karnawał , karnawał , karnawał ...
Czas zabawy , rozpusty i szaleństwa  ....
Także tego kulinarnego .



No to ja też dziś zaszalałam i zamiast tradycyjnych pączków ....  słodkich , lepkich , nadzianych  marmoladą , pieczonych w głębokim tłuszczu zrobiłam takie pieczone w piekarniku z soczystymi jabłkami.

Ktoś powie ,że to podróbka  ,że profanacja ... ale czasami warto skusić się na nieco zdrowszą wersję , szczególnie gdy jest tak smaczna :)

Składniki :
Na ok 30 małych szt.

3,5 szklanki mąki (600g)
50g drożdży świeżych
pół szklanki (110g)cukru)
pół szklanki mleka
pół szklanki soku pomarańczowego (świeżo wyciśniętego)
3 żółtka
1 jajko
100 g roztopionego masła

3-4 jabłka 
cukier puder i cynamon do obsypania upieczonych pączków

Wykonanie:

Mleko lekko podgrzać.
Do miski wsypać jedna szklankę mąki ,  połowę cukru , wkruszyć drożdże , wlać mleko i całość wymieszać i odstawić na 10-15 min ,żeby drożdże zaczęły pracować.
Po tym czasie wsypać resztę mąki.
Żółtka i jajko utrzeć z pozostałym cukrem na puszystą masę i wlać ją do miski z mąką.
Wlać sok pomarańczowy , Wymieszać ciasto. Następnie nadal wyrabiając ciasto (najlepiej hakami miksera ) wlewać porcjami letnie masło.
Ciasto wyrabiać jeszcze ok 2-3 min , a następnie przykryć ściereczką i odstawić na ok pół godziny do wyrośnięcia.
Jabłka obrać i pokroić w kostkę ok 1cm na 1cm .
Dodać do wyrośniętego ciasta i dokładnie wymieszać ,żeby wszystkie jabłka oblepiły sie ciastem.
Z tak przygotowanego ciasta formować kulki  wielkości małej mandarynki i  układać na blaszce wysmarowanej olejem. Ja wykorzystałam foremkę do mufinek.
Piec ok 20 min w 170'C do isię wierzchu naszych pączków.
Po wyjęciu z piekarnika , jeszcze ciepłe obsypać cukrem pudrem zmieszanym z odrobiną cynamonu.

Smacznego :)



 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis