wtorek, 12 lutego 2013

Torcik Bezowo- Kawowy.

Walentynki już tuż tuż ... 
 pierwsza moja propozycja na ten wyjątkowy dzień ...

Być może zewnętrznie nie wygląda powalająco , ale wnętrze zrekompensuje Wam to wybornym smakiem ...



Chrupiąca beza ...i delikatny krem stanowią tu doskonałe połączenie ..
mmmm rozmarzyłam się na samo wspomnienie tego smaku  ...

Składniki :

Blaty bezowe :
5 białek
1 i 1/3 szklanki przesianego cukru pudru
2 łyżki mąki ziemniaczanej , również przesianej
łyżka soku z cytryny.

Masa :
200 g kremówki
250 g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru
łyżeczka kawy rozpuszczalnej rozpuszczona w łyżce gorącej wody i schłodzona

Wykonanie ::


Blaty :
Białka ubić na sztywno , dodać cukier puder i ubijać nadal aż masa będzie sztywna i błyszcząca .

Wsypać mąkę , wlać sok cytrynowy i delikatnie wymieszać.

Upiec trzy jednakowej wielkości blaty , u mnie o wielkości ok 20cm , pieczone jednocześnie w 140'C z termoobiegiem przez ok 1 godzinę.

Masa :
ubić śmietanę na sztywno z cukrem pudrem , dodać , wciąż ubijając serek i na końcu wlać kawę .


Przełożyć wystudzone bezowe blaty masą kawowa , udekorować torcik wg uznania ,  ( u mnie posypany jedynie delikatnie kakao )

Smacznego :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis