piątek, 17 lipca 2015

Ciasto "wiśnie w czekoladzie"

Wprawdzie to niby tylko ciasto czekoladowe z wiśniami , ale  mocny smak czekolady przełamany kwaśną wiśnią sprawia ,że czujemy jak byśmy jedli niezwykle wykwintny deser.



Ciasto jest wilgotne z wyczuwalnymi kawałkami czekolady . 
Postanowiłam tez dołożyć kolejna porcję wiśni (po za tymi dodanymi do ciasta) układając je na górze  i dopiero na nie wylałam czekoladową polewę.

Przepis zaczerpnięty z mojego ulubionego bloga (klik)

Składniki :

1,5 tabliczki gorzkiej czekolady (150g)

1 paczka miękkiego  masła (250g)
1 szklanka cukru (220)
4 jajka - oddzielnie białka i żółtka
czubata szklanka mąki pszennej (200g)
4 płaskie łyżki maki ziemniaczanej (40g)
4 łyżki kakao (35g)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
5 łyżek mleka

500g wiśni wydrylowanych
2 łyżki mąki

Na polewę 
2 tabliczki gorzkiej czekolady 
1/4 śmietany 30% 

Wykonanie :

Czekoladę pokroić na drobne kawałki 

Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę , dodawać po jednym żółtku cały czas ucierając .
Gdy wszystkie żółtka będą już połączone z masą maślaną przesiać do niej wszystkie suche składniki i wlać mleko.Utrzeć na jednolite gładkie ciasto. Jest ono dość gęste.
Białka ubić na sztywną pianę  i delikatnie za pomocą łyżki wmieszać je do ciasta . Dodać czekoladę.
Z wiśni odłożyć kilkanaście sztuk  a pozostałe wymieszać z mąką i wraz z czekolada delikatnie połączyć z ciastem.

Wlać do foremki i piec ok 50 min w 180'C
Ja użyłam dwóch foremek o wymiarach 9x27cm

Nie nalezy zbyt przedłużać pieczenia aby ciasto nie straciło swojej wilgotności , która tutaj jest wielkim atutem.

Po wystudzeniu  ułożyć na wierzchu przekrojone na pół wiśnie .
Śmietanę na polewę doprowadzić do wrzenia , zalać nią połamaną czekoladę. Odstawić na 2-3 min . Po tym czasie dokładnie wymieszać i polać ciasto.

Smacznego :) 




 


3 komentarze:

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis