poniedziałek, 11 maja 2015

Muffiny z rabarbarem i kruszonką.


Rabarbar to warzywo a nie owoc , ale w deserach i wszelkich słodkich wypiekach sprawdza się świetnie.
Sezon rabarbarowy trwa dość krótko , więc tym bardziej warto teraz przygotować coś słodkiego z dodatkiem tych kwaśnych łodyg.

Dziś zrobiłam muffiny z kruszonką.
Ciasto przygotowałam z dodatkiem maślanki.

Można z niego też upiec jedno większe ciasto . 



Składniki :

3 jajka
1 szklanka maślanki
pół szklanki oleju
 2,5 szklanki mąki
2 op cukru waniliowego
1 szklanka cukru
3 łyżeczki proszku do pieczenia

Na kruszonkę :
1/4 kostki masła
pół szklanki cukru
3/4 szklanki mąki

3-4 łodygi rabarbaru (ok pół kg )

Wykonanie :

W jednej misce roztrzepać jajka z maślanką i olejem .
Do drugiej wsypać wszystkie pozostałe suche składniki.
Wlać masę maślankową i połączyć łyżką ciasto .

Wszystkie składniki na kruszonkę włożyć do miski i rozcierając palcami połączyć ,aż otrzymamy grudkowatą konsystencję.
Rabarbar umyć i pokroić na małe kawałki (ok 1cm grubości )

Formę do muffinek wyłożyć papilotkami lub też wysmarować masłem i wysypać bułką tartą.
W każde wgłębienie wkładać ok 1 łyżki ciasta , ułożyć kilka kawałków rabarbaru i posypać dość obficie kruszonką.
 Piec ok 15 min w 170'C

Smacznego :)







1 komentarz:

  1. Barszo apetyczne, muszą być wilgotne i pyszne! Zapraszam serdecznie do mnie na KONKURS

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis