piątek, 13 grudnia 2013

Pierniczki alpejskie w czekoladzie.

Wpadłam w szał ciasteczkowy  ...

Dziś upiekłam pierniczki , zrobienie których chodziło już za mną od dłuższego czasu ...

I w końcu są  

pierniczki nadziewane powidłami śliwkowymi  , oblane mleczną czekoladą . Zwane alpejskimi .


Efekt końcowy bardzo miło mnie zaskoczył.
Ciasteczka są miękkie , dzięki powidłom wilgotne ... pełne smaku  ... i nie sposób się im oprzeć  :)
Składniki :


1/2 szklanki miodu,
1/2 szklanki cukru,
1/2 kostki masła
3,5 szklanki mąki
 Opakowanie przyprawy do piernika,
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (proszku)
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
1 łyżeczka sody,
1 jako
2 łyżki  jogurtu naturalnego lub śmietany
Powidła śliwkowe 
Wykonanie :
Miód , masło i cukier rozpuścić na ogniu , przestudzić.
Suche składniki wymieszać w misce  , dodać jajko , jogurt  i wystudzona masę  . 
Wymieszac i odstawić najlepiej na całą noc w chłodne miejsce.
Następnego dnia ciasto rozwałkować na ok 0,5 cm ,  wycinać koła , ( u mnie ok 3 cm średnicy , po upieczeniu zwiększyły się o ok 1 cm ), 
Zlepiać po dwa , dając w środek powidła , formować w kulki . 
Piec ok 10 min w 180'C


Wystudzone pierniczki maczać w roztopionej czekoladzie .
Chociaż w wersji bez czekolady są równie pyszne 

Smacznego :)





3 komentarze:

  1. Wow, wygladaja bardzo smakowicie. Pozdrawiam serdecznie :)
    http://tendom.blogspot.co.uk/2013/12/tendomowe-candy-wiankowe-z-maja-w.html?showComment=1387061550131

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyszłam zobaczyć pierniczki, a chyba zabawię tutaj dłużej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis