sobota, 15 października 2016

Kruchy kakaowiec ze śliwkami i pianką .

Poszłam do warzywniaka jedynie po cebulę  , ale te śliwki tak ładnie się do mnie uśmiechały ,że nie mogłam ich nie  przygarnąć .

A jak śliwki to ciasto ... najlepiej ciasto kruche  ... 
Ale nie mogło być za nudno ...
I wyszła wersja ciasta kruchego z dodatkiem kakao , a  do tego delikatna pianka waniliowa i kwaśne śliwki.



Kiedyś robiłam wersję tego ciasta z gruszkami i  czegoś mi brakowało  . Sądzę ,że właśnie tej soczystości i kwaskowatości śliwki . 
Ta wersja zdecydowanie bardziej przypadła mi do gustu.

Składniki :
Foremka 26X45

Ciasto:
  3,5 szklanki mąki pszennej
pół szklanki kakao
łyżka kawy rozpuszczalnej (proszku )
1 kostka masła
1 szklanka cukru
2 łyżeczka proszku do pieczenia
6 żółtek
2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
Pianka :
6 białek
3/4 szklanki cukru
2 opakowania budyniu waniliowego
3/4 szklanki oleju (najlepiej rzepakowego , bo jest neutralny w smaku)
 
ok 70 dkg dowolnych śliwek  

Wykonanie :

Mąkę , kakao posiekać na stolnicy z zimnym masłem.
Dodać pozostałe składniki i zlepić ciasto w kulę .
Włożyć na ok 45 min do zamrażarki.
Po tym czasie 3/4 ciasta zetrzeć na spód formy i podpiec  ( ok 10 min w 180'C )
wystudzić.
W tym czasie ubić pianę z białek , dodać cukier  , proszek budyniowy i olej.
Masę wylać na wystudzony spód , ułożyć owoce (pojedynczą warstwą ). Duże połówki śliwek dobrze jest pokroić na mniejsze części . Na owoce  zetrzeć na tarce pozostałą część ciasta .
Piec ok 45 min w 180'C
 
Smacznego :) 
 

 

1 komentarz:

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis