poniedziałek, 14 grudnia 2015

Miękkie pierniczki z marchewką i nutą pomarańczy.

Piekę i dekoruję  ,,, dekoruję  i piekę 
pierniczki rzecz jasna  ... 
Na te do dekorowania , do powieszenia na choince mam swój ulubiony sprawdzony przepis.   ( KLIK )

Ale też zachciało mi się innych pierniczków takich małych ,słodkich ,miękkich .
I wpadł mi do głowy pomysł, aby do piernikowego ciasta dodać gotowanej marchewki.
Coś na wzór ubiegłorocznych pierników z ziemniakami   ( KLIK ) 



Aby jeszcze bardziej podkreślić świąteczne zapachy wzbogaciłam je o pomarańczowe aromaty.

W efekcie powstały pyszne ciasteczka , bardzo świąteczne , miękkie . 
I mimo ,że z podanych proporcji powstała całkiem pokaźna ilość pierniczków , to wątpię czy do świąt dotrwa chociaż jeden :)

Składniki :
30 dkg obranej i ugotowanej do miękkości marchewki
1 szklanka miodu
3/4 szklanki cukru
1/2 kostki masła
skórka otarta z dwóch średnich wyparzonych pomarańczy
sok z jednej średniej pomarańczy
3-4 łyżeczki dobrej przyprawy piernikowej
2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 jajko
4 - 4,5 szklanki mąki 

Wykonanie :
Marchewkę zblendować na purre 
Miód , cukier , masło i przyprawę podgrzać, aż cukier się rozpuści a wszystkie składniki połączą . Dodać marchew ,skórkę i sok z pomarańczy , wymieszać i wystudzić.
Następnie dodać jajko , sodę i 4 łyżki mąki , jeśli ciasto będzie zbyt rzadkie dodać resztę mąki . Schłodzić ok 1 godziny w lodówce.
Po tym czasie ciasto podzielić na kilka części , każdą z nich rozwałkowywać na grubość ok pół cm ( nie cieniej ) i wykrawać dowolne kształty.Ułożyć ciasteczka na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia . Piec  maksymalnie 10 min  w 170'C
Ciasteczka wystarczy posypać cukrem pudrem , można również oblać polewa czekoladową.
Ja natomiast dla wzmocnienia pomarańczowego smaku oblałam je lukrem.

W tym celu należy zrobić gęsty lukier  , tak jak w tym przepisie  ( KLIK )
Następnie do 2 czubatych  łyżek gęstego lukru dodajemy 3 - 4 łyżki soku pomarańczowego. W takim płynnym lukrze moczymy wierzch ciastek i odkładamy do zastygnięcia.

Smacznego :)





 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis