czwartek, 21 lipca 2016

Mega czekoladowe ciasto z malinami

Malinowe lato już się zaczęło ...
Trzeba korzystać póki trwa.

U mnie na początek maliny w towarzystwie czekolady  ... mnóstwa czekolady :)



Ciasto z TEGO przepisu piekłam już wielokrotnie , ale zazwyczaj tak szybko znikało , że zrobienie zdjęcia nie było możliwe ;)
Tym razem się udało więc szybciutko dodaję przepis ,żebyście sami mogli wypróbować  i przekonać się jak rewelacyjnie smakuje.

Zamiast malin można użyć również innych letnich owoców  - przetestowałam :)

To ciasto jest moim ulubionym czekoladowym , zajmuje zdecydowanie pierwsze miejsce   
.... tuż za nim plasuje się  to z wiśniami  (KLIK ) 
i z bananami  (KLIK )

Składniki :
Foremka 22x 38

kostka masła  (250g)
1,5 szklanki cukru (330g)
200g gorzkiej czekolady (2 tabliczki)
300 ml wody
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (proszku)
4 łyżki kakao
2 jajka
1 i 1/3 szklanki mąki pszennej (230g)
4 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli.

500 g malin

Wykonanie:

W garnku umieścić masło , cukier , kakao, czekoladę , kawę i wodę . Postawić na ogniu i podgrzewać do czasu aż wszystkie składniki się rozpuszczą i połaczą.
Wystudzić.
Wbić do masy czekoladowej jajka i zmiksować .
Przesiać wszystkie suche składniki do masy i nadal miksować ok 1 min . 
Wylać ciasto na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia . Posypać po wierzchu malinami.
Piec ok 50 min w 170'C.
Starajmy się nie przedłużać tego czasu ,by nie wysuszyć ciasta .

Jeśli chcemy mieć jeszcze bardziej czekoladowy smak ciasta możemy po wystudzeniu polać je polewą czekoladową . Ja jedynie oprószyłam je cukrem pudrem .

Smacznego :)





1 komentarz:

Dziękuję drogi Gościu za odwiedziny na moim blogu . Będzie mi bardzo miło gdy zostawisz tu kilka słów ;)

Wydrukuj Przepis